Kwaliteitstraject

Het NCPF is de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie. Zij heeft in 2007 aan vier gezondheidscentra in Nederland gevraagd deel te nemen aan een kwaliteitsproject. Gezondheidscentrum De Weide is een van die vier centra. Ongeveer 400 mensen hebben een vragenlijst ingevuld. Deze mensen bezoeken de huisartsen, fysiotherapeuten, het maatschappelijk werk en de apotheek. Aan de hand van de resultaten van deze enquête is met een cliëntenpanel gesproken. Dat panel bestond uit cliënten van het gezondheidscentrum, zorgverleners (een huisarts, fysiotherapeut, apotheker en maatschappelijk werkster), een lid van de cliëntenraad en een onderzoeker van bureau ARGO (Advies, Research, Gezondheidszorg en Ouderenbeleid).

Met behulp van een vragenlijst heeft het cliëntenpanel haar mening gegeven over het gezondheidscentrum. Op basis van deze gegevens zijn een aantal verbeteringen in de dienstverlening doorgevoerd. De algemene indruk van het centrum is goed, men is erg tevreden over de verleende zorg en de zorgvuldigheid waarmee huisartsen en de assistentes met de cliënten omgaan. Omdat Gezondheidscentrum De Weide het traject op een goede manier heeft afgerond heeft zijn hiervoor een certificaat ontvangen.

Terug