Klachten

De zorgverleners van Gezondheidscentrum De Weide vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de dienstverlening. Toch kunnen er dingen anders gaan dan u wenst of verwacht. Dat kan bijvoorbeeld gaan over hoe u te woord bent gestaan, hoe men zich tegenover u gedragen heeft of over hoe de dienstverlening is georganiseerd. Als u klachten hebt, dan horen de zorgverleners die graag van u.

 

Uw klacht bespreken met de zorgverlener

De eerste en snelste manier om het probleem op te lossen is door het te bespreken met de zorgverlener in kwestie. Mocht u er niet uitkomen dan staat de weg open voor een eventueel gesprek met de manager. U kunt ook besluiten tot het indienen van een klacht bij de klachtenfunctionaris of klachtencommissie.

 

Uw klacht voorleggen aan de klachtenfunctionaris/klachtencommissie

Vanaf 1 januari 2017 is een nieuwe klachten- en geschillenregeling in werking getreden. In plaats van de klachtencommissie van het gezondheidscentrum kunt vanaf dan uw klacht indienen bij de klachtenfunctionaris/commissie van de desbetreffende zorgverlener. De disciplines die werkzaam zijn in gezondheidscentrum de Weide zijn aangesloten bij verschillende klachten- en/of geschilleninstanties.

 

Voor klachten betreffende huisartsen, assistentes en praktijkondersteuners somatiek kunt u terecht bij:

Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer 088 0229100 .

 

Geschilleninstantie Eerstelijnszorg SKGE

Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt,

kunt u besluiten uw klacht in te dienen bij de geschilleninstantie van de betreffende zorgaanbieder. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

 

SKGE folder klacht huisartsenzorg www.skge.nl

Model klachtenregeling www.lhv.nl/service/model-klachtenregeling

Voor klachten betreffende praktijkondersteuners GGZ kunt u terecht bij:

De praktijkondersteuner GGZ is gedetacheerd vanuit Indigo. Indigo is een onderdeel van GGZ Drenthe. Voor klachten betreffende praktijkondersteuners GGZ kunt u terecht bij de klachtenregeling GGZ Drenthe. 

https://www.ggzdrenthe.nl/klachtenregeling/

 

Voor klachten betreffende fysiotherapie kunt u terecht bij:

Ledenadvies KNGF, Postbus 248, 3800 AE Amersfoort, tel. 033-4672929

Landelijk Informatiepunt voor Patiënten, Postbus 9101, 3506 GC Utrecht, tel. 030-2661661

Voor klachten betreffende de diëtist kunt u terecht bij:

 

Klachtenloket Paramedici

Postbus 19207

3501 DE Utrecht

T 030 310 09 29

E info@klachtenloketparamedici.nl

www.klachtenloketparamedici.nl  

 

Voor klachten betreffende de psychologenpraktijk kunt u terecht bij:

 

Telefoon: (030) 82 01 500

Postadres: Postbus 2085, 3500 GB Utrecht T:(030) 820 15 00.

https://www.psynip.nl/uw-beroep/tuchtrecht-en-klachten/klachtprocedure 

 

Voor klachten betreffende de haptotherapeut kunt u terecht bij:

 

Vereniging van Haptotherapeuten VVH

Commissie van Toezicht voor de Haptotherapie P/a DingemansVanderKind Mr J. van der Pijl / secretaris

Sarphatistraat 9

1017 WS Amsterdam  

 

Voor klachten betreffende de homeopaat kunt u terecht bij:

 

Stichting Klachtrecht AAG Klachtencommissie

Voorburggracht 403 1724 NZ Oudkarspel

telefoon: 06-24524639

(bereikbaar op werkdagen tussen 10.00 en 16.00 uur)

 

Voor klachten betreffende de wijkverpleging kunt u terecht bij:

Stichting Icare
t.a.v. Klachtencommissie
Postbus 900
7940 KE MEPPEL
 

 

Voor klachten betreffende logopedie kunt u terecht bij:

 

Klachtenloket Paramedici

Postbus 19207

3501 DE Utrecht

 

T 030 310 09 29

E info@klachtenloketparamedici.nl

www.klachtencommissieparamedici.nl  

 

Voor klachten betreffende maatschappelijk werk kunt u terecht bij:

 

Bij de infobalie op het centraal bureau SWW en bij de gebiedsteams kunt u het reglement voor de behandeling van klachten inzien. U kunt daar te allen tijde naar vragen. De instantie die uw klacht kan behandelen, is de klachtencommissie voor het maatschappelijk werk in Drenthe.

http://www.swwh.nl/pagina/klachtrecht/

 

Voor klachten betreffende Novae/VNN kunt u terecht bij:

 

Klachtencommissie VNN:

t.a.v. de secretaris van de Klachtencommissie
Postbus 8003
9702 KA Groningen
T 050 - 364 89 00
E klachtencommissie@vnn.nl
 

 

Voor klachten betreffende podotherapie kunt u terecht bij:

 

Nederlandse Vereniging van Podotherepeuten T.a.v. Patiënten Adviescommissie NVvP Noordse Bosje 18

1211 BG Hilversum  

En

Landelijke Klachtencommissie voor Paramedici:

Secretariaat van de Landelijke Klachtencommissie Paramedici eerstelijn:

T.a.v. Drs. P.J.W. Schilperoord

Postbus 18800

3501 CV Utrecht

www.klachtencommissieparamedici.nl

 

Voor klachten betreffende pedicure kunt u terecht bij:

 

www.degeschillencommissie.nl

klachtenfunctionaris@provoet.nl of tel. 0318-500232.

 

Voor klachten betreffende de psychiater kunt u terecht bij:

Secretaris klachtencommissie
Vereniging Z. G. P. Drenthe/Zwolle
p.a. Novacom
t.a.v. P.van Dam, secretaris
Hoofdweg 58c
9761 EJ Eelde

 

Terug